26.7.-7.8. recepce dovolená, prosím kontaktujte nás mailem na info@fyziogym.cz, po dovolené se Vám hned ozveme! ;)

Seriál pro lezce 1. DÍL: SÁM DOMA na desce

by

Většinu z nás aktuální situace donutila trénovat hlavně doma na posilovací desce. Připravili jsme si pro vás pár tipů jak trénink co nejvíc zefektivnit a zároveň se vyvarovat nepříjemným bolestem a zraněním.

Důležité pro obouruční vis je mít správně nastavené ramena a trup.

Důležitá je zevní rotace paže (stabilizace lopatky/ramene), díky které dosahujeme širokých a dolů stažených ramen. Info o tom, jak ramena nepřetáhnout do špatné pozice najdeš zde: TYPICKÉ ZAVÁDĚJÍCÍ POVELY URČENÉ KE KOREKCI RAMEN. Záda by měly být rovné a hlava nesmí padat vpřed dolů.

Aktívní úchop

Celá ruka(od konečků prstú) je naaktivovaná. Vhodné je začít vis na 4 prstech. Pokud ale visíš třeba na dvou prstech, tak musí být úchop stále stejně aktivní (prsty i dlaň).

Stahování lopatek (viz. video níže)

Pokud Ti dělá problém vydržet v aktivním visu, tak ti doporučujeme začít s cvikem, který nazýváme Lopatkový shyb. U tohoto cviku se nepřitahuješ pažema, ale jenom lopatkama z pasivní do aktivní stabilizované pozice. Stažení lopatky do neutrální pozice (tedy stabilizaci lopatky) děláš prostřenictvím zevní rotace v paži.

Pokud budeš chtít pochopit problematiku lépe a nastavit trénink na míru, tak nás neváhej kontaktovat na tel.č. 777 640 621 nebo na emailu info@fyziogym.cz. Nabízíme online coaching, konzultace i sestavení tréninkového plánu.

Share