NASTAVENÍ RUKY👋

by

Jedním z nejvíce eliminovaných pohybů prstů je abdukce, tedy pohyb prstů od sebe ✌

V lezení jsou převážně prsty v addukci (těsně u sebe) a flexi (pokrčení). Vzniká tak obrovská převaha těchto svalových skupin na úkor svalů vykonávajících abdukci a extenzi (natažení)🖐

To nakonec nezpůsobí jen úbytek svalové síly ve znevýhodněných svalových skupinách, ale také dysfunkci projevující se na stabilitě jednotlivých kloubů při pohybu a zatížení. Tyto změny se projeví v úchopu, kde poté dochází k přetížení či zranění prstů🤏

Náš tip⤵️

👉 Zkuste se zaměřit na roztahování prstů do stran, najít v tom volnost, symetrii v rámci osy ruky a sílu💪 Doporučujeme vyzkoušet nejprve variantu s prsty pokrčenými v prostředních kloubech (PIP) a poté s nataženými, kde je pohyb snadnější 🖐

💡Nezapomeňte na správné nastavení ruky, kaskádovité nastavení kloubů a respektování fyziologického rozsahu pohybu (informace k základnímu nastavení ruky jsme postovali už dříve).

👉 V případě zájmu o 30 minutové edukační video k správnému nastavení ruky a prstů u cvičení a při lezení stačí vyplnit kontaktní formulář tady //fyziogym.cz/kontakt/ (stačí napsat, že máte zájem o edukační videa😉)

❗👉🔛 Již tento pátek 26.3. se uskuteční náš první ONLINE seminář na téma Prevence zranění ruky, na který se ještě stále můžete přihlásit zde: //fyziogym.cz/seminare/#online

Veškeré informace o semináři najdete na našich stránkách nebo v předchozím příspěvku, všechna tato témata spolu probereme a bude toho ještě mnohem víc, tak se k nám přidejte🔛👉💻💪

Těšíme se❗

Foto: Jakub Ouvín

Share